Met de toegenomen vraag naar elektronica, stijgt de vraag naar makkelijk en snel opladen ook. Powerbanks, oplaadfaciliteiten voor openbare plekken en restaurants en speciale standaarden voor je all-in-one smartwatch. Het is het topje van de ijsberg van wat IFA biedt op het gebied van draadloos opladen. Je gaat draadloos laden in de toekomst in alle vormen en op alle manieren zien. Hier liggen dus ook veel kansen voor ons en onze klanten. Net zoals de oplaadstands die Rompa maakt voor bedrijven in personal care, kunnen we ook nieuwe draadloze oplaadproducten ontwerpen en maken. Passend bij het product van de klant en volgens het design van het bedrijf.
Andere markten
Smart home, digital health en draadloos opladen zijn thema’s die onze aandacht blijven trekken en waar we ervaring mee hebben. Wat niet wil zeggen dat de andere thema’s op de beurs niet interessant waren. Het is goed mogelijk dat onze innovatieve oplossingen in de toekomst ook binnen andere markten gebruikt gaan worden. Neem gamen, dat heeft echt een next level bereikt met 8K-televisie en bewegende stoelen. En door augmented reality lijkt het net alsof je middenin een game of film zit. Ook in de keuken zijn er heel wat vernieuwingen op komst. Siemens, Miele en Bosch hadden fantastische grote hallen waar ze hun innovatieve ontwikkelingen showden, waaronder smart koelkasten en wasmachines. Verbonden met een app houd je precies bij wat er in je koelkast ligt of wanneer de was klaar is.
Investeren in de toekomst
Onze conclusie? Het waren twee interessante dagen op IFA Berlijn. Al dat nieuws hebben we als een spons opgezogen. Nu gaan we al deze opgedane kennis investeren in sterkere en nieuwe relaties, waarbij onze toegevoegde waarde als fullserviceprovider uitblinkt in het voordeel van onze klanten.