Cookies Deze website gebruikt cookies om optimaal te functioneren en in te spelen op de informatiebehoefte van de bezoekers. Door gebruik te maken van onze website stemt u in met het plaatsen van cookies. Lees meer hierover in onze privacy- en cookieverklaring.
Bratislavadag

Grootse brainstorm Rompa NL en CZ leidt tot verbeterde workflow

29 november 2017

In een groeiende internationale organisatie als die van Rompa wordt een heldere structuur steeds belangrijker. En omdat er altijd verbeterkansen liggen, besloten Rompa CZ en Rompa NL om de koppen eens goed bij elkaar te steken. Op 7 november gingen veertien afgevaardigden van de twee vestigingen – die normaal op bijna 900 kilometer afstand van elkaar werken – in Bratislava met elkaar in gesprek. Met succes: na afloop lagen er concrete afspraken op tafel over het slimmer inrichten van de workflow.
 

“Het komt zelden voor dat zo veel mensen van verschillende Rompa-afdelingen met elkaar in overleg gaan”, vertelt Robbin de Man, sales en marketing bij Rompa NL. “Hoewel er regelmatig medewerkers heen en weer reizen en er natuurlijk telefonische overleggen plaatsvinden, is het toch fijn om een grote vergadering face-to-face te houden.” Ook Patrick Gerard (CEO) en Malcolm Ford (executive director Rompa CZ) waren bij het overleg aanwezig.
 

RACI-matrix voor meer duidelijkheid en efficiency
Tijdens de ‘Bratislavadag’ is onder andere een duidelijke RACI-matrix opgesteld voor het proces van offerteaanvraag tot de start van de productie. Het doel van de matrix: volledig inzichtelijk maken welke medewerker van welke afdeling en van welke vestiging verantwoordelijk is voor een taak. Robbin: “Hiermee voorkomen we onduidelijkheid en dubbel werk. Klanten profiteren hierdoor van een betere en snellere service. Het opstellen van de RACI-matrix legt bovendien de basis voor de IATF 16949-certificering voor automotiveproductie, die Rompa CZ en Rompa NL begin 2018 willen behalen.” 


Stip op de horizon
Waar staan we, waar willen we naartoe en hoe komen we daar? Ook die vragen kwamen op 7 november uitgebreid aan de orde. De uitkomsten zijn meegenomen in het plan Rompa 2020. Wat je in de toekomst in ieder geval van ons kunt verwachten? Het is Rompa’s ambitie om nog verder te groeien en meer te investeren in nieuwe technologieën, zoals de productie van kunststofproducten met elektronica, zoals connectivity en draadloos opladen. Hiermee willen we klanten nog meer toegevoegde waarde bieden. 

 

Bratislavadag
Bratislavadag

Grootse brainstorm Rompa NL en CZ leidt tot verbeterde workflow

In een groeiende internationale organisatie als die van Rompa wordt een heldere structuur steeds belangrijker. En omdat er altijd verbeterkansen liggen, besloten Rompa CZ en Rompa NL om de koppen eens goed bij elkaar te steken. Op 7 november gingen veertien afgevaardigden van de twee vestigingen – die normaal op bijna 900 kilometer afstand van elkaar werken – in Bratislava met elkaar in gesprek. Met succes: na afloop lagen er concrete afspraken op tafel over het slimmer inrichten van de workflow.
 

“Het komt zelden voor dat zo veel mensen van verschillende Rompa-afdelingen met elkaar in overleg gaan”, vertelt Robbin de Man, sales en marketing bij Rompa NL. “Hoewel er regelmatig medewerkers heen en weer reizen en er natuurlijk telefonische overleggen plaatsvinden, is het toch fijn om een grote vergadering face-to-face te houden.” Ook Patrick Gerard (CEO) en Malcolm Ford (executive director Rompa CZ) waren bij het overleg aanwezig.
 

RACI-matrix voor meer duidelijkheid en efficiency
Tijdens de ‘Bratislavadag’ is onder andere een duidelijke RACI-matrix opgesteld voor het proces van offerteaanvraag tot de start van de productie. Het doel van de matrix: volledig inzichtelijk maken welke medewerker van welke afdeling en van welke vestiging verantwoordelijk is voor een taak. Robbin: “Hiermee voorkomen we onduidelijkheid en dubbel werk. Klanten profiteren hierdoor van een betere en snellere service. Het opstellen van de RACI-matrix legt bovendien de basis voor de IATF 16949-certificering voor automotiveproductie, die Rompa CZ en Rompa NL begin 2018 willen behalen.” 


Stip op de horizon
Waar staan we, waar willen we naartoe en hoe komen we daar? Ook die vragen kwamen op 7 november uitgebreid aan de orde. De uitkomsten zijn meegenomen in het plan Rompa 2020. Wat je in de toekomst in ieder geval van ons kunt verwachten? Het is Rompa’s ambitie om nog verder te groeien en meer te investeren in nieuwe technologieën, zoals de productie van kunststofproducten met elektronica, zoals connectivity en draadloos opladen. Hiermee willen we klanten nog meer toegevoegde waarde bieden. 

 

Bratislavadag