Cookies Deze website gebruikt cookies om optimaal te functioneren en in te spelen op de informatiebehoefte van de bezoekers. Door gebruik te maken van onze website stemt u in met het plaatsen van cookies. Lees meer hierover in onze privacy- en cookieverklaring.
Patrick Gerard (L) bij de 'topping out' ceremonie bj Rompa DE, Leipheim
Patrick Gerard (L) bij de 'topping out' ceremonie bj Rompa DE, Leipheim

New year, new chances: building a greater Rompa

15 januari 2019

Een echte nieuwjaarstraditie, zo mag je de jaarlijkse terug- en vooruitblik met CEO Patrick Gerard inmiddels wel noemen. Hoe kijkt hij terug op 2018? En wat zijn de plannen voor 2019?

We spreken Patrick als hij net terug is uit Duitsland, waar hij samen met het bouwbedrijf TRAUB en de burgemeester van Leipheim feestelijk de volgende bouwfase van de nieuwe fabriek inluidde. “Eén van de hoogtepunten van 2018 als je het mij vraagt. De bouw verloopt werkelijk vlekkeloos. We maakten meteen kennis met de Duitse Gründlichkeit.  De kwaliteit voldoet aan de hoge Europese maatstaven en we lopen zelfs voor op schema! Ik heb er alle vertrouwen in dat we in het eerste kwartaal van 2019 onze eerste producten op Duitse bodem kunnen produceren.”

Autostoel voor kinderen
Autostoel voor kinderen

Er waren dus meer hoogtepunten?

“Jazeker. De eerste zes maanden hadden we in Europa een zeer sterke omzetgroei van meer dan 25%. Hoe dat komt? Onze multinational-klanten brachten de afgelopen drie jaar veel nieuwe producten op de markt. Daarbij waren hun verkoopcijfers in de eerste helft van 2018 ongekend hoog, waardoor ze meer moesten inkopen. Dat betekende ook voor ons een uitdaging, want in Oost-Europa is grote krapte op de arbeidsmarkt. Goede mensen vinden en opleiden was onze eerste prioriteit. Daarnaast hebben we veel geïnvesteerd in automatisering en het tot stand brengen van een ‘continu-verbetercultuur’ volgens de lean-methodiek. Hierdoor is het gelukt om te voldoen aan de klantvraag én de kwaliteit te waarborgen. Ook is Rompa Group erin geslaagd de klantenportefeuille uit te breiden en hebben we onze competenties verbreed en versterkt.”

Bekijk onze video

Vergeet niet onze laatste whitepaper te downloaden: waarom dit het juiste moment is om in China te produceren?

Link: 2482