Cookies Deze website gebruikt cookies om optimaal te functioneren en in te spelen op de informatiebehoefte van de bezoekers. Door gebruik te maken van onze website stemt u in met het plaatsen van cookies. Lees meer hierover in onze privacy- en cookieverklaring.
Het gebruik van personal-care producten

Wat gebeurt er in de personal-care markt?

17 januari 2019

Rompa Group focust al jaren op de personal-care-markt. Een brede markt, die continu in ontwikkeling is. En dat maakt het voor ons nou net interessant. We brachten de markt in kaart en zagen bevestigd wat we al wisten: personal care is booming.

Per jaar groeit de totale markt met gemiddeld 9,2%. In 2018 gaven we wereldwijd bijna $ 116 miljard uit aan personal-care-producten. In 2022 wordt dit geschat op $ 164 miljard. Dit komt neer op een gemiddelde jaarlijkse uitgave van $ 110 per gebruiker. Een uitgavepatroon dat past bij deze tijd. Het wordt ons steeds gemakkelijker gemaakt om personal-care producten aan te schaffen en we hebben er veel voor over om jong en fit te blijven. Of nog een stap verder; een oneindig lang gezond leven te hebben. Zo lang mogelijk leven op een zo gezond mogelijke manier lijkt net nieuwe doel anno 2019.

Smart bestelknop
Smart bestelknop

Van lippenstift tot scheerapparaat

Personal care is een breed begrip. Je kunt denken aan beautyproducten als lippenstift en dagcrème, maar ook aan gezondheidsproducten als medicijnen. En dan zijn er nog de appliances, de apparaten. Dit is de groep producten waar Rompa zich op focust. Denk aan tandenborstels. Of scheerapparaten. Hair removal is een belangrijk thema. Zo krijgt de baard van de man steeds meer aandacht. Voor grote personal-care-speler maakten we bijvoorbeeld een smart standaard voor een scheermes. Deze stand heeft een bestelknop waarmee je met één druk op de knop nieuwe scheermesjes bestelt. Deze extra service zorgt voor binding met de klant en extra gemakkelijk voor de consument, wat ook de stijging in uitgaven verklaart.

Eigen ‘dokter’

We investeren steeds vaker in producten om gezonder te leven en onszelf jong te houden. Denk aan smartwatches die onze hartslag, snelheid en stappen meten. En het begint al bij babies: Rompa ontwikkelt een smart melkfleshouder die meet hoeveel voedsel geconsumeerd is. De data is vervolgens in een app te zien. Het uiteindelijke doel? Gezonder en daarmee langer leven. Dit kan omdat we steeds meer data over onszelf kunnen verzamelen. We worden meer en meer onze eigen ‘dokter’. Een trend in de personal-care-markt die doorzet.

Bekijk onze laatste video

Vergeet niet om onze nieuwste whitepaper te downloaden

Link: 2482